Tuesday, April 15, 2008

Aku



Ke mana harus aku bersandar?
Kala kata telah kehilangan makna
Menarik nafas dalam pencarian punca
Keterpaksaan datang lagi memujuk diri
Hati yang ampuh
Begitu mudah ia tersentuh
Semakin kupujuk
Semakin luka itu mengalir
Biarlah aku begini
Dalam kelam hidup berliku
Aku gagal lagi
Mengukuhkan diri
Dari menahan segala hambatan
Yang tidak wajar


Never say we are also good friends
If you really don't care
Never talk about feelings
If they aren't really there
Never take my hand
If you are going to break my heart
Never say you are going to
If you don't plan to start
Never look into my eyes
If all you do is to hurt
Never say hello
If you really mean goodbye
The only thing that could make me do
Is cry
But I can't lie to myself
That you're only the best
I ever had

3 comments:

Azman said...

How can I say 'Hello ',
If sure that for you and me there is no tomorrow ?
For you, sure I'm really take care..
But sometime it's just like a candle glare...
How could I to look into your eyes and see your smile ?
If we are seperate by a thousand miles...

Teman,
Bersandarlah pada hakikat...
Semoga ia memberi kuat...
Jika kata telah hilang makna...
Tidak bermakna kita telah hilang dunia...
Jangan disentuh hati yang rapuh...
Semoga perasaan menjadi kukuh...

Biarpun jasadku tiada di sisi,
Biarpun suaraku bukan lagi menjadi melodi,
Biarlah ku terpahat dalam memori,
Kekal abadi di dalam hati....

Eny said...

Telah berkali kau berpesan
Usah dilibatkan perasaan
Walaupun kau tahu
Aku telah gagal
Tak perlu kau ulangi lagi
Kerana semakin kau ulang
Semakin perasaan itu bercambah
Salahkah aku?
Kerana gagal menangkis
Perasaan itu dari mengetuk
Pintu hatiku?
Aku yakin bahawa
Kita sebenarnya
Sedang berkongsi rasa yang sama
Namun aku tahu
Kau juga sedang cuba menidakkannya

Unknown said...

Mana mungkin..
Untuk kita membohongi hati..
Seandainya dari hati itu yang melahirkan perasaan..

Mana mungkin...
Untuk kita menahan gelodak dijiwa...
Jika di jiwa itu adanya asmara...
Yang membuat perasaan bergelora...


Dan mana mungkin...
Untuk kita membohongi cinta...
Jika ianya datang dari Yang Maha Esa...
Datangnya tidak diundang...
Perginya tidak dipaksa....
Namun hidup harus bersandarkan kenyataan...
Biarpun pahit harus ditelan...
Biarpun sayang, harus dibuang...