Tuesday, September 16, 2008

Balik Raya Masa kat ITM

Disebabkan semua orang dok bercerita kisah raya masing2, maka aku pun naklah menyibukkan diri juga dengan cerita hari raya. Teruja plak rasa nak bercerita bila baca kisah Bikash & Ebriza. Bak kata Bib, cerita masa zaman sengal. Zaman aku kat ITM dulu...hehe. Aku kat ITM Shah Alam. Masa tu belum naiktaraf Uitm lagi. Masa ni, bas luar boleh masuk dalam. Cuti raya semua serentak. Makanya ramailah student2 dok tunggu kat bus stop School Business (ala, school kita tulah chik, mak et...hehe) sebab bus stop nilah yang pertama dalam ITM ni. Yang dari Kolej Delima, Seroja pun datang tunggu kat school aku ni walaupun jauh sebab nak berebut bas punya pasal.

Datang aje bas, serbulah semua orang macam anak kambing...hehe. Aku & da geng yang ala2 lembik masa tu, last2nya tertolak kebelakang (ditolak oleh lelaki2 durjana yang merasa dirinya gagah perkasa dan juga lelaki2 lembut yang tiba2 jadi macho serta perempuan2 feminin yang tiba2 jadi ganas) walaupun bas berhenti betul2 depan batang hidung kami.

Rebut punya rebut, akhirnya dapatlah juga naik bas walaupun berdiri kat tangga yang paling bawah. Pegang kuat2...driver tu warning sebab takut tercampak...hehe. Kat gate Kolej Cempaka/Kenanga ada bukit yang agak tinggi. Hakikatnya, memang ITM Shah Alam banyak bukit yang tinggi2 (wei, korang ingat tak Bukit Tonggek...wakaka). Nak dijadikan cerita, bas ni tak larat nak bergerak menaiki bukit tu. Jadi bas terberhenti dan langsung tak bergerak. Driver bas suruh sapa2 yang dok kat pintu turun dulu, jalan kaki sampai atas. Hmm, sapa nak turun ye dak? Takut kena tinggal siot. Sampailah driver tu naik angin...dia kata, kalau semua tak nak turun, bas ni tak jalan sampai raya. Biar semua orang beraya kat sini aje.

Hmm, terpaksalah aku & da geng & sapa2 yang berdiri kat depan turun sebab orang2 kat dalam bas marah2 disebabkan kepanasan dengan macam2 bau...hehe. Mana taknya, macam tin sardin, tak ada ruang kosong langsung. Maka, berjalanlah aku & da geng sehingga atas bukit tu. Bawak beg berat pulak tu (1st year ajelah...hehe). Sampai kat atas, terpaksa berebut untuk kali kedua pulak. Walaupun pak cik bas kata takkan kena tinggal, tapi tetap nak berebut jugak. Hehe, burukkan perangai?

No comments: