Thursday, January 15, 2009

BOYCOTT

Entri baru dari Tun Mahathir bertajuk 'Boycott'. Ni antara komen dari seorang pembaca blog Tun Mahathir yang menarik perhatian aku. http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/01/boycott.html#more


By Auta Karut on January 15, 2009 9:29 PM

Assalamualaikum Yg Bhg Tun,
Ada barangan US yang kita boleh boikot seperti Coca-cola yang memudaratkan kesihatan dan juga barangan lain seperti rokok Marlboro, Benson, Salem dll.

Juga kereta cap pangkah iaitu Chevrolet yang kononnya lambang bowtie tetapi sebenarnya propoganda kafir untuk membiasakan umat Islam dengan lambang pangkah!!

Juga ayam segera yang dimasak tidak mengikut syariat Islam, Bismillah entah kemana, selawat jauh sekali. Itu sebab berbau hanyir. Sebagai umat Islam hendaklah kita memakan dari tukang masak yang beriman.

Ais kopi starbuck yg dijual 20 x ganda dari kos sebenar juga membazir dan dikira amalan syaitan.

Namun atas kelemahan umat Islam itu sendiri kita tidak mampu pula memboikot Microsoft, kalau boikot, blog ini juga kita tak dapat tengok, begitu juga Google, Yahoo dan mungkin juga komputer yang sedang kita guna sekarang ini brand HP, Dell, IBM dll.Bagaimana pula kita pergi menunaikan fardu haji jika tiada kapalterang Boeing buatan mereka.

Kita boikotlah apa yang termampu.
-----------------------------------------

p/s : Benar, kita boikotlah apa yang termampu. Starbuck? aku tak pernah jejak pun. Coke? Aku tak minum air karbonat. KFC pun dah lama tak jejak. Sejak2 peningkatan usia ni, jaga makan beb. McDonald baru ni ada, tu pun colleague belanja. Hmm...

No comments: