Tuesday, November 18, 2008

Bouquet of Roses

Semalam aku terima kiriman bunga ini. Bukan special delivery door to door, tapi melalui emel. Kira oklah sebab aku tak pernah terima bunga pun. Walaupun aku hanya dapat tengok dan tak dapat pegang bunga tu, tapi it really make my day & make me smile. Realitinya aku taklah suka sangat dengan bunga (lebih baik bagi aku something yang boleh kekal selamanya...hehe), tapi sekali sekala seronok juga kalau orang berikan bunga.
Aku ingat lagi masa study & dok menyewa kat Seksyen 8 Shah Alam. Ada sorang housemate aku ni, boleh dikatakan setiap minggu/bulan bawak balik jambangan bunga yang besar. Kalau dia pegang, tak nampaklah diri dia yang kurus kering tu. Pastu, dia akan gantung untuk dikeringkan. Sudahnya, penuhlah rumah dengan bunga kering dia. Chik...sepupu ko ler tu..hehe
Masa aku konvo, pun tak ada sesapa nak bagi aku bunga...huhu...sedih, kan? Orang lain semuanya pegang bunga. Agaknya sebab kesian kat aku, maka akak aku pun bagilah jambangan bunga kecik kat aku. Kecik pun, keciklah....
Ada kawan cakap kat aku, dia permah beli bunga untuk dirinya sendiri. Dia kata tak salah untuk kita membahagiakan diri kita sendiri. Nak tunggu orang bagi lambat sangat katanya. Hmm...mujur aku tak obses bunga. Baik aku belikan diri aku cincin ke, rantai ke...ada gak value. Time sengkek...boleh letak kat Bank Rakyat...hehe

No comments: