Sunday, July 19, 2009

Jumpa member

Semalam, tiba2 Marina called aku. Katanya dia ada kat Cherating dan nak jumpa aku. Aku dengan excitednya, tunggu dia kat bandar Kuantan. Aku dah tak jumpa dia lebih kurang 7 tahun...I guess. Sebab last aku jumpa dia, dia baru kahwin & now anak sulung dia dah 6 tahun. Lamanya tak jumpa. Dari baru kahwin, sampai anak dia dah 3, baru nilah nak jumpa balik.

Terkejut juga aku tengok dia, a bit chubby, dulu kurus kering. Yalah, anak dah 3. Dia pulak full time housewife. Dari keretanya, aku nampak dia dah stable sangat2 walaupun dia tak keje, hehe. Suaminyalah yang stable. Sembang punya sembang adalah bercerita pasal PTPTN. Dia cerita lepas dia dapat surat saman, dia terus bayar lumpsum. Aku yang masih dok terkial2 bayar bulan2 ni (tu pun banyak yang miss, maaf ye PTPTN), telan air liur dengar.

Lepas tu, Marina ni sibuk nak cari Kuih Seman. Aku pun tak tahu kuih apa tu. Dia marah aku balik sebab tak tahu...hehe. Dia describe kat aku rupa kuih tu. Oh, kuih tu, aku tahulah. Kuih ni, macam candy. Berjurai2 warna pink, pastu ditabur tepung. Orang pantai timur tahulah kuih ni. Nama kuih ni macam pelik, kan? Apsal nama dia Kuih Seman eh? Tak bestnye nama...hehe

Ha, inilah kuihnya. Kata Marina, totally taste like cotton candy and super ultra sweet! Tapi aku tak pernah try pun.

1 comment:

Ro Zhaf Zeck said...

kuih seman?aku pon bru first time dgr nih.mgkin pengasas dia org yg bernama seman kot, xpon mgkin cara penyediaan kuih ni dlm semangkuk, tu yg jd seman tu. mungkin la..